Over ons
Zorg afgestemd op uw behoefte!
Onze missie
Iedereen wil zo lang mogelijk gezond blijven leven. Veilig, effectief en doelmatig gebruik van geneesmiddelen is hierin cruciaal. De behandeling met geneesmiddelen kan complex zijn. Dit komt doordat ieder mens uniek is en daarmee ook de reactie op een geneesmiddel.
Het is voor mij als zorgverlener de uitdaging om mijn kennis over de complexe geneesmiddelen en behandelingen hier speciaal op af te stemmen. Door een nauwe samenwerking met uw behandelaar, wijkverpleegkundige maar ook het ziekenhuis trachten wij u de optimale behandeling te bieden. Na goede informatievoorziening en voorlichting kiest u als patiënt de beste therapie op een wijze waar u zich prettig bij voelt: aan de balie (persoonlijk) of via de 24- uurs medicijnkluis.
Wij waken ervoor dat iedere patiënt zorg op maat krijgt. Met al uw vragen over geneesmiddelen kunt u bij ons terecht. Zo zorg ik ervoor dat u kunt blijven doen wat u doet, wat u leuk vindt. Zowel vandaag als morgen…!
Waarom Apotheek Prinsenland?
Tijd en aandacht voor uw gezondheid:
Wij besteden graag zoveel mogelijk aandacht aan:
- het begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel
- het tweede uitgifte gesprek
- advies en begeleiding
- het belang van therapietrouw
Deskundig personeel is onmisbaar in de apotheek. Wij hechten veel belang aan goed geschoold personeel die kennis en nieuwe ontwikkelingen op het vakgebied bijhouden. Daarom volgen wij als team diverse nascholingen.
Bent u 65 jaar of ouder, gebruikt u 5 of meer medicijnen en heeft u hierdoor problemen, zoals bijwerkingen? Dan komt u in aanmerking voor een medicatiebeoordeling. Tijdens dit gesprek bekijkt de apotheker samen met de huisarts wat in uw medicijngebruik aangepast kan worden om de klachten te verminderen.
Kies voor service en gemak
Apotheek Prinsenland biedt u een handig aanbod van services aan. U kunt bij ons 24 uur per dag en 7 dagen per week uw medicatie ophalen. Ook kunt u uw medicatie online bijbestellen, óf dit automatisch door de apotheek laten verzorgen, zodat u altijd voldoende voorraad heeft en de medicatie steeds weer voor u klaar ligt. Kiest u ook voor service & gemak?
Service
Wij hechten veel waarde aan uw persoonlijke situatie en begrijpen dat het voor u vervelend kan zijn om lang in de rij te wachten. Daarom bieden wij u de volgende mogelijkheden:
– Wij werken met een track-and-trace systeem. Zodra de medicijnen klaar staan, ontvangt u een smsje.
– U kunt uw medicijnen ook ophalen via de 24-uurs medicijnkluis; 24 uur per dag, 3 dagen lang. Deze service is geheel gratis.
Bij eventuele betalingen kunt u direct met uw pinpas afrekenen.
– Indien u slecht ter been bent, kunnen wij de geneesmiddelen ook bezorgen.
– U kunt ook een bestelling via onze apotheek app plaatsen en vervolgens ophalen via de medicijnkluis.
Herhaalrecepten
Herhaalbriefjes zijn geen rechtsgeldige recepten. Bovendien kan deze werkwijze ertoe leiden dat fouten minder snel worden opgemerkt. Daarom hebben wij de volgende procedure. Herhaalbriefjes van andere apotheken kunnen wij alleen honoreren in overleg met de apotheek die het herhaalrecept heeft uitgegeven. Wij vragen hiertoe dan inzage in het originele recept bij uw apotheek.
Huisregels
- In de apotheek is het een goed gebruik dat minder valide cliënten met voorrang een zitplaats krijgen.
- In verband met privacy van de cliënten en medewerkers is het verboden om foto’s en geluids-of filmopnames te maken.
- De apotheek is niet aansprakelijk voor diefstal van eigendommen van cliënten.
- Medicijnen die uit de apotheek zijn geweest worden niet retour genomen.
- Bij diefstal en vandalisme wordt aangifte gedaan bij de politie. Daarbij wordt de pleger van het misdrijf aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de pleger.
- Folders en informatiemateriaal in de wachtruimte kunt u gratis meenemen. Van overige lectuur op de leestafel is dit niet de bedoeling. Bij onduidelijkheid informeert u bij één van onze medewerkers.
- In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van onze BHV-er of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
- Roken is niet toegestaan. Dit geldt ook voor de e-sigaret.
- Mobiel bellen is alleen toegestaan indien dit voor u noodzakelijk is. Gelieve zo veel mogelijk buiten de wachtruimte te bellen. Bellende klanten worden echter niet geholpen.
- Honden zijn niet toegestaan vanwege mogelijke allergieklachten van andere apotheekbezoekers. Hulphonden zijn hierop uitgezonderd.
- Cliënten gedragen zich volgens de algemeen geldende (fatsoens-)normen en waarden.
- De apotheek behoudt zich het recht voor om personen die onaanvaardbaar of aanstootgevend gedrag vertonen, of die zich niet houden aan de huisregels, te verzoeken het pand te verlaten. Agressie, geweld en intimidatie wordt in de apotheek niet geaccepteerd. Hiervan wordt aangifte gedaan bij de politie.
Veelgestelde vragen
Wanneer is de apotheek geopend?
Wij zijn geopend van maandag 08.00 uur tot en met vrijdag 17.30 uur. Op zaterdag zijn wij geopend tussen 10.00 uur en 14.00 uur. U kunt op zaterdag ook uw recepten inleveren, ophalen en producten kopen. Administratieve vragen behandelen wij op deze dag niet. Deze kunt u op iedere werkdag vragen.
Waar kan ik, bij SPOED, terecht na openingstijden ?
U kunt na openingstijden terecht bij de apotheek in het IJsselland Ziekenhuis https://www.ysl.nl/afdelingen-en-specialismen/regioapotheek-ijsselland/
Tot hoe laat bezorgt de apotheek ?
Wij bezorgen iedere werkdag tussen 12.00 uur en 16.00 uur kosteloos. De bezorging wordt in de regel gedaan door Natasha en door Wil. Wil bezorgt in principe alleen de medicijnrollen om de 2 weken. Wij vragen u met klem thuis te blijven om de bezorging aan te kunnen nemen. In de regel wordt de medicatie door de brievenbus gegooid. Echter, bent u niet thuis en wilt u het pakketje opnieuw bezorgd hebben dan brengen wij daarvoor E 5,00 in rekening. Uiteraard kunt u het pakketje ook ophalen in de apotheek of in de medicijnkluis.
Kan ik ook buiten openingstijden de medicatie ophalen ?
Jazeker! U kunt de medicatie ophalen uit de 24 uurs medicijnkluis: deze kluis is 24 uur beschikbaar gedurende 3 dagen. U dient zich hiervoor wel aan te melden. Ook kunt u betalen bij de medicijnkluis. Mochten er producten zijn die vrij verkrijgbaar zijn, dan kunt u dat ook aanvragen.
Hoe kan ik zien of mijn recept klaar staat?
Indien uw 06 nummer bekend is bij ons, zult u binnen 2 werkdagen een sms’je ontvangen. U kunt tevens het een en ander terugzien op mijnngezondheid.net
Tegenwoordig staan heelveel geneesmiddelen in nazending. Wij doen ons uiterste best om alles klaar te maken wat aangevraagd wordt. Soms duurt dit langer dan u van ons gewend bent, omdat wij dat bijvoorbeeld moeten importeren. Wij vragen u daarom op tijd uw medicatie aan te vragen of aan te melden voor de herhaalservice. Op die manier kunnen wij beter inkopen. Indien u na 2 werkdagen geen sms’je heeft ontvangen, kunt u uiteraard contact met ons opnemen.
Hoe kan ik de apotheek het snelst bereiken?
Wij zijn iedere werkdag tussen 08.00 uur en 12.00 uur en 14.00 en 17.30 uur bereikbaar. Op zaterdag tussen 10.00 en 14.00 uur. Tussen 12.00-14.00 uur gaan wij in groepen lunchen en blijven we balie bemannen. Ook maken wij alle recepten klaar die tot de ochtend zijn binnengekomen. U kunt ons daarom tussen 12.00 en 14.00 uur niet bereiken. Uiteraard kunt u ons ook mailen assistenten@apotheekprinsenland.nl. Wij beantwoorden de mails in de regel binnen een werkdag.
Ik zie geen papieren recepten meer, klopt dat?
Dat klopt! Wij werken al een aantal jaren papierloos dat wil zeggen dat alles digitaal verwerkt wordt: van recepten tot aan de bestelling! Hiermee besparen wij papier maar ook enorm veel tijd (printen/ bijvullen / bestellen etc etc). Hierdoor kunnen wij meer tijd besteden aan de balie. Herhaalrecepten voeren wij in het systeem in. U kunt deze altijd nazien in uw dossier op mijngezondheid.net. Daarnaast werken wij met track-and-trace zodat u altijd een sms’je ontvangt!
Zijn jullie gekoppeld met alle artsen ?
Ja en Nee. Wij hebben een op een koppeling met alle artsen in de wijk Prinsenland/ Lage Land en Oosterflank. Omdat wij digitaal werken ontvangen wij echter overal uit Nederland recepten zowel van klinieken,ziekenhuizen maar ook artsen. Door de een op een op verbinding met de huisartsen in de wijk kunnen wij de herhaalservice aanbieden. Dat wil zeggen dat wij uw chronische receptuur kunnen herhalen door een fiatteringsverzoek te sturen. Op die manier heeft u altijd op tijd uw medicatie
Wie werken er allemaal in de apotheek?
In de apotheek werken diverse medewerkers. De apotheker is eindverantwoordelijke en tevens de eigenaar van de apotheek. Zij is in de regel iedere dag aanwezig. Daarnaast werkt er een teamleider die de leiding heeft over de dagelijkse gang van zaken en apothekersassistenten die u aan de balie helpen of telefoon opnemen. Ook hebben wij regelmatig mensen in opleiding tot assistent. De bezorging wordt momenteel gedaan door twee dames. Een goed en gezellig team!
Apotheker:
D. Özer-Altuğ
Algemeen:
Apotheek Prinsenland Rotterdam B.V.
M. van Eysden-Vinkstraat 474
3066HG Rotterdam [routebeschrijving]
Telefoon:
010-4555750
Fax:
010-4553007
Email:
apotheker@apotheekprinsenland.nl (apotheker)
assistenten@apotheekprinsenland.nl (assistenten )